Smoothie med chiafrön!

Nu har jag hört så mycket om chiafrön och hur bra och nyttigt detta ska vara så nu äter jag 2 rågade teskedar per dag i min smoothie jag brukar göra till frukost. De smakar ingenting så man kan om man vill bara lägga typ en matsked i ett glas vatten och hälla i sig. 
Idag gjorde jag smoothie på blåbär, björnbär, banan och lite lättvaniljyoghurt och med chiafrön då förstås.
 
Chiafrön innehåller 5 gånger med kalcium än mjölk, 8 gånger mer Omega 3 än lax, hög halt av kostfibrer, 7 gånger mer c-vitamin än apelsin, de är glutenfria, ger energi och uthållighet så det är bra att äta innan träning, de stärker hår, hud och naglar och en massa massa annat! Så i min värld finns det inget att tveka på att man inte ska äta chiafrön. De kan även hjälpa till med att få ett jämnare blodsocker och sen jag började med att äta chia så har jag faktiskt haft ett lite stabilare blodsocker. Om det är ren tillfällighet eller om det verkligen beror på fröna kan jag inte exakt säga men jag är iallafall nöjd hittills!
Klicka HÄR så kommer du direkt till varför du bör äta chiafrön och där finns även recept!
 

Kommentarer:

1 Malin:

Chiafrön är bäst helt enkelt :)

Svar: Japp :)
Veronica Ojanen

2 Siri |Diabitfit|:

Chiafrön är kanon, speciellt att blanda i saker och ting när de typ inte smakar något =)

Svar: Ja precis! Ska minsann hälla detta i typ allt framöver :)
Veronica Ojanen

Kommentera här: